Weet jij waar je doelgroep zit?

doelgroep-2.jpeg

Is dit een vraag die je ook vaak te horen krijgt?

En ga je dit dan heel strategisch benaderen, voorbijgaand aan wat jij leuk vindt? Want hé, werken hoeft niet altijd leuk te zijn. Daarvoor heb je hobby’s.

Dus ga je aan de slag met LinkedIn want dit is uiteindelijk hét zakelijke platform bij uitstek. Maar boy, eerlijk? Dat vind je me dat toch een saaie bedoening. Eigenlijk breng je liever tijd door op Instagram. Op Facebook zit je ook best veel. Maar kun je daar nog wel opvallen?

Wat nu als ik zeg dat je doelgroep overal zit? Achter elk bedrijf zit minimaal 1 persoon. En! Mensen doen zaken met mensen. En die mensen zitten overal. Ook zij doen hun boodschappen. Brengen hun kinderen naar school. Gaan naar de sportschool, naar de kapper, uit eten. Zitten op Facebook, Pinterest, Instagram, Snapchat, TikTok, Twitter...

Komt het bij je op om te gaan uitzoeken bij welke supermarkt jouw doelgroep vooral boodschappen doet? Of welke sportschool de meeste van jouw ideale klant als lid heeft?

Nee, toch?

Jij kiest gewoon de sportschool die jij het fijnst vindt. Je voelt je daar goed, straalt hierdoor een fijne energie uit en zo kom je in gesprek met een ander lid dat aan het sporten is en die ondersteuning nodig blijkt te hebben bij zijn bedrijf. Bingo!

Ik focus mij op het platform dat ik het leukst vind. Ik geloof namelijk dat als ik iets leuk vind, mijn volgers dat merken aan mij en zo zin krijgen om met mij te werken.

Ik kan gewoon niet overal zijn waar mijn doelgroep zit, want die zit overal.

Wat nu als ik zeg dat het helemaal ok is om te focussen op het platform dat jij het leukst vindt?

Welk platform zou dat dan zijn?

Deel het eerste antwoord dat in je opkomt, zonder er strategische argumenten bij te halen.